IMAM IDEJU ZA BOLJU KONCENTRACIJU

Kategorija: Imam Ideju

Brže pojesti hranu je obrazac savremenog doba. Nema se vremena za žvakanje, pa se hrana uglavnom guta. Međutim, mi na taj način izbacujemo jedan važan dio u lancu varenja hrane, a to je žvakanje. Pri…

Projekat

Naziv projekta: IMAM IDEJU ZA BOLJU KONCENTRACIJU
Kategorija:  Imam Ideju
Sažetak: 

Brže pojesti hranu je obrazac savremenog doba. Nema se vremena za žvakanje, pa se hrana uglavnom guta. Međutim, mi na taj način izbacujemo jedan važan dio u lancu varenja hrane, a to je žvakanje. Pri nedovoljnom žvakanju hrane opterećujemo prije svega želudac, a posljedica toga je osjećaj težine u stomaku uslijed čega vremenom nastaju veći problemi. Najčešći razlozi poremećaja želudca su prejedanje, gutanje velikih komada hrane, koji ostaju predugo u želudcu i stvaraju kiselinu. Anketiranjem učenika smo uvidjeli da nedovoljno žvaču hranu a razlog tome je brzina kojom trebaju pojesti sendvič kako bi mogli stići na nastavu. Međutim, nakon brze konzumacije hrane učenici postaju umorni, osjećaju nelagodu i iscrpljenost i umjesto da nakon odmora budu boljeg raspoloženja i da se koncentracija poveće dešavaju se nus pojave. Putem interneta smo istražili da li žvakanje hrane može biti posljedica ovih problema i shvatili da može. Ako nismo pravilno žvakali hranu, onda može doći do nekompletne probave hrane. Velike čestice hrane će proći do debelog crijeva i postati plodno tlo za bakterije. Ovo dovodi do nadutosti i probavnih smetnji. Takođe prebrzim unosom hrane sprečavamo hormonima da na vrijeme jave mozgu da je dosta, uslijed čega nastaje savremena bolest današnjice, pretilost. Kroz ovaj projekat želimo podići svijest učenika o problemima koji nastaju brzim jelom i pomoći im da steknu naviku da je žvakanje sastavni dio procesa varenja. Osim zdravstvenih problema sa kojima se učenici susreću, imamo i problem kašnjenja na nastavu na naredni sat. Ciljana grupa su nam 367 učenika koji koriste školsku kantinu. Međutim, kroz radionice koje ćemo realizovati na odjeljenskim zajednicama učestvovat će učenici koji redovno pohađaju nastavu. Projekat će biti realizovan kroz edukativne radionice o procesu žvakanja kao osnovu za zdrav život. Za realizaciju projekta softversku aplikaciju izradit će učenice i predmetni nastavnik, ali za istu nam je potrebna IT oprema koja bi podržala rad aplikacije. Projekat ima dugoročni karakter jer će učenici IT opremu koristiti kroz generacije i na taj način kroz pohađanje nastave usvojiti proces žvakanja.

Vođa tima:

Ime i Prezime: Dženneta Sijerčić

Drugi takmičar:

Ime i Prezime: Hajrija Turković

Škola

Naziv škole: Srednja škola za saobraćaj i komunikacije
Grad: Sarajevo

Supervizor

Ime i Prezime: Delila Dulić
Top